Cissis fina kille Hojt

Detta är en sak jag tänkt på innan och det är hur mycket krav andra människor ställer på saker dom köper?
Jag är nog en as jobbig kund som inte alls tycker att det är okej att ett koppel för närmare 500 kronor går sönder efter bara nån månads användning eller att par skor för 2000 kr inte ens är hela 4 månader.
Min senaste sak jag köpte var en Hurtta sele, jag var till en början mycket nöjd med den för den satt bra och var lätt att ta av och på och perfekt med handtaget när man ska träna olika övningar där man behöver hålla i hunden.
Men ju mer jag använde den ju mer irriterad blev jag,
Banden som man spänner med töjer ut sig när man är ute och går vilket gör att selen till slut glappar väldigt mycket och hämmar rörelserna.
Jag ställde frågan på instagram om fler haft detta problemet och det visade sig att väldigt många hade det,
Men det visade sig också att ingen hade vänt sig till tillverkaren eller till återförsäljaren och berättat om problemet.
Och då undrar jag genast hur ska det då kunna bli bättre?
Just Hurtta är ett stort företag som absolut borde få veta precis som alla andra tillverkare när en av deras produkter inte funkerar, Precis som alla andra företag.
Vissa blir säkert arga oh griniga men nåt ansvar måste man väl ha som tillverkare.
Nej denna selen var inte den dyraste jag köpt men det kan ändå inte betyda att jag bara ska lägga den åt sidan och inte använda den mer för att den inte håller den funktionen som utlovas.

Jag har kontaktat tillverkaren och även återförsäljaren Csigora som varit otroligt hjälpsamma som alltid :)
Jag har beställt hem en annan sele som jag hoppas kommer idag, den är väldigt olik dom jag brukar ha och jag är tveksam till om jag kommer gilla den men den sitter bra så jag får se förbi att den inte är lika snygg ;)
Mer info om den kommer när jag provat den ordentligt.

Vad tycker ni är jag för tjurskallig ? Är det fler som faktiskt klagar när saker inte håller?

Nu till nåt annat, träningspasset igår som gjorde mig otroligt överaskad och glad,
Jag skulle träna balansen och la en tunnel under då slalomen stod lite bra vid sidan av balansen så tänkte jag att jag i alla fall kunde testa lite skikthandling, det började dock blåsa som bara den så hon lyckades trilla av på mitten en gång men trotts det sprang hon mycket bra efter. Även om hon var lite hög fick hon fina träffar och fatta att hon fixade slalomen!!!
Det är så häftigt jag blir så glad varje gång jag tränar med henne hon är så häftig och duktig och ja vi gillar verkligen att träna precis lika mycket båda två!

3 thoughts on “Ställer ni krav på era köp? ( och tränings film)

  1. Jag har blivit bättre på att våga säga till när saker går sönder/inte håller måttet. Förut var jag rädd att klaga, tycker inte om konflikter men jag insåg att det lönar sig när man får byta mot en ny vara, får pengarna tillbaka eller i bästa fall även blir kompenserad.

  2. Jag har samma problem med precis samma Hurtta sele. Banden töjer ut sig när hunden rör sig. Plus att min hund får skav på insidan av frambenen. Jag har inte klagat men jag borde nog göra det…

  3. Nja ibland är det svårt att klaga tycker jag, fast jag inser ju att man borde göra det då alla vinner i längden på att kunderna är ärliga och företagen får en chans att göra rätt!

    WOW vilka slalom :rotfl: :inlove:

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *